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Institut für Technische und Numerische Mechanik

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Igor Iroz, Dr.-Ing. (2012 - 2017)

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Forschungsgebiet

Publikationen

schwarz: veröffentlicht,  grün: zur Veröffentlichung angenommen,  orange: zur Veröffentlichung eingereicht
  • Iroz, I.:
    Simulation of friction-induced vibrations in automotive brake systems.
    Dissertation, 2018, [ISBN:978-3-8440-6073-7].
  • Iroz, I.; Carvajal, S.; Hanss, M.; Eberhard, P.:
    Transient simulation and uncertainty analysis of brake systems using a fuzzy-parameterized multibody system approach.
    Mathematics and Mechanics of Solids, 2017, [doi:10.1177/1081286517729866].
  • Iroz, I.; Hanss, M.; Eberhard, P.:
    An energy study of friction-induced vibrations in automotive brake systems.
    Proceedings in Applied Mathematics and Mechanics PAMM, 2017.
  • Iroz, I.; Hanss, M.; Eberhard, P.:
    Transient simulation of friction-induced vibrations using an elastic multibody approach.
    Multibody System Dynamics, Vol. 39, No. 1, 2017, pp. 37-49, [doi:10.1007/s11044-016-9521-z].
  • Iroz, I.; Carvajal, S.; Hanss, M.; Eberhard, P.:
    Time-domain investigation of brake-system dynamics based on elastic multibody systems and fuzzy arithmetical uncertainty analyses.
    Proceedings of the ISMA/USD 2016, Leuven, Belgien, 2016.
  • Iroz, I.; Hanss, M.; Eberhard, P.:
    An elastic multibody approach for the efficient transient simulation of an industrial brake system.
    International Conference on Multibody System Dynamics IMSD 2016, Montreal, Kanada, 2016.
  • Iroz, I.; Hanss, M.; Eberhard, P.:
    Simulation of friction-induced vibrations using elastic multibody models.
    ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics, Barcelona, Spanien, 2015.
  • Iroz, I.; Hanss, M.; Eberhard, P.:
    Influence of uncertainties on the stability of a self-excited elastic multibody system.
    Proceedings of the UNCECOMP 2015, Kreta, Griechenland, 2015.
  • Schiehlen, W.; Hanss, M.; Iroz, I. :
    Robust design of road vehicle suspensions using fuzzy methods.
    Proceedings of the IAVSD 2015, Graz, Österreich, 2015.
  • Iroz, I.; Carvajal, S.; Hanss, M.; Eberhard, P.:
    Inverse fuzzy arithmetic for the quality assessment of substructured models.
    Procedia IUTAM, Vol. 13, 2015, pp. 34-42, [doi:10.1016/j.piutam.2015.01.011].
  • Schiehlen, W.; Iroz, I.:
    Uncertainties in road vehicle suspensions.
    Procedia IUTAM, Vol. 13, 2015, pp. 151-159, [doi:10.1016/j.piutam.2015.01.016].
  • Iroz, I.; Carvajal, S.; Hanss, M.; Eberhard, P.:
    Effect of substructuring techniques on the simulation of friction-induced vibrations.
    Proceedings of the ISMA/USD 2014, Leuven, Belgien, 2014.
  • Iroz, I.:
    Simulation of Constrained Gears Using an Elastic Multibody Model with Contact.
    Diplomarbeit DIPL-185, Universität Stuttgart, Institut für Technische und Numerische Mechanik, 2012.

Vorträge

  • 22. Mai 2017: Statusseminar des Instituts, Bad Liebenzell,
    "Simulation von reibungserregten Schwingungen in komplexen Bremsanlagen"
  • 4. Mai 2017: EuroBrake 2017, Dresden,
    "Modern simulation methods for the prediction of friction-induced vibrations in automotive brake systems"
  • 8. März 2017: 88th GAMM Annual Meeting, Weimar,
    "An energy study of friction-induced vibrations in automotive brake systems"
  • 7. Oktober 2016: Dynamiktag, Stuttgart,
    "Simulation von reibungserregten Schwingungen bei Fahrzeugbremsen"
  • 21. September 2016: ISMA/USD 2016, Leuven, Belgien,
    "Time-domain investigation of brake-system dynamics based on elastic multibody systems and fuzzy arithmetical uncertainty analyses"
  • 19. Juli 2016: Intes GmbH, Stuttgart,
    "Effiziente, transiente Simulation industrieller Bremsanlagen mithilfe elastischer Mehrkörpersysteme"
  • 28. Juni 2016: Statusseminar des Instituts, Bad Liebenzell,
    "Effiziente, transiente Simulation industrieller Bremsanlagen"
  • 31. Mai 2016: IMSD 2016, Montreal, Kanada,
    "An elastic multibody approach or the efficient transient simulation of an industrial brake system"
  • 15. Juni 2015: Statusseminar des Instituts, Bad Liebenzell,
    "Bremsenquietschen: Simulation im Zeitbereich mit Neweul-M2"
  • 25. Mai 2015: UNCECOMP 2015, Kreta, Griechenland,
    "Influence of uncertainties on the stability of a self-excited elastic multibody system"
  • 16. September 2014: ISMA/USD 2014, Leuven, Belgien,
    "Effect of substructuring techniques on the simulation of friction-induced vibrations"
  • 26. Juni 2014: Statusseminar des Instituts, Bad Liebenzell,
    "Bremsenquietschen: von Frequenz- nach Zeitbereich"
  • 12. Juni 2014: IUTAM Symposium on Dynamical Analysis of Multibody Systems with Design Uncertainties, Stuttgart,
    "Inverse fuzzy arithmetic for the quality assessment of substructured models"
  • 18. September 2013: GMA-Fachausschuss 1.30, "Modellbildung, Identifikation und Simulation in der Automatisierungstechnik", Salzburg, Österreich,
    "Simulation und Analyse reibungserregter Schwingungen unter Einbeziehung von Unsicherheiten"
  • 12. Juni 2013: Statusseminar des Instituts, Bad Liebenzell,
    "Erste Schritte mit dem Bremsenquietschen"

Betreute Studien- und Diplomarbeiten

  • Ouerdani, Akram: Modellierung einer Bremsscheibe mithilfe des ALE-Ansatzes, Studienarbeit STUD-471.
    Universität Stuttgart, Institut für Technische und Numerische Mechanik, 2017.
  • Pfeifer, Stefan: Implementierung von Zwangsbedingungen für Körper mit austauschbaren SID-Daten in Neweul-M2, Masterarbeit MSC-240.
    Universität Stuttgart, Institut für Technische und Numerische Mechanik, 2016.
  • Grundler, Alexander: Modellaufbau und Untersuchung des Schwingverhaltens einer industriellen Bremse, Studienarbeit STUD-442.
    Universität Stuttgart, Institut für Technische und Numerische Mechanik, 2016.
  • Pfister, Christian: Umsetzung effizienter Funktionen für die Kontaktsuche und Berechnung von FMKS-Simulationen, Studienarbeit STUD-422.
    Universität Stuttgart, Institut für Technische und Numerische Mechanik, 2015.
  • Elsasser, Uwe: Implementierung verschiedener Reibgesetze für die Untersuchung selbsterregter Schwingungen, Studienarbeit STUD-421.
    Universität Stuttgart, Institut für Technische und Numerische Mechanik, 2015.
  • Talanki, Samarath: Influence of coupling elements on brake-noise simulations, Projektarbeit.
    Universität Stuttgart, Institut für Technische und Numerische Mechanik, 2015.
  • Müller, Deborah: Modellreduktion fur die Simulation von Bremsenquietschen im hochfrequenten Bereich, Diplomarbeit DIPL-213.
    Universität Stuttgart, Institut für Technische und Numerische Mechanik, 2014.
  • Kleinbach, Christian: Stabilitätsuntersuchung eines mechanischen reibbehafteten dynamischen Systems im Zeitbereich, Diplomarbeit DIPL-211.
    Universität Stuttgart, Institut für Technische und Numerische Mechanik, 2014.

Lehre